Palvelunjärjestäjä / Toimipisteen hinnaston tarkistaminen

Sisällysluettelo

Video-ohje

Kirjalliset ohjeet

Jokaiselle toimipisteelle on määriteltävä palvelunjärjestäjän hyväksymä hinnasto. Hinnasto on näkyvissä asiakkaille toimipistehaussa. Palvelunjärjestäjän tulee hyväksyä palveluntuottajien tekemät hinnastot ja niiden muutokset, ennen kuin ne tulevat julkiseksi.

Roolit

Palveluntuottajavastuuhenkilö

Hinnaston tarkistaminen OmaVaanassa

Voit tarkistaa hinnaston seuraavasti sen jälkeen, kun palveluntuottaja on lähettänyt hinnaston hyväksyttäväksi. Katso toimipisteen ja hinnaston tiedot sähköpostiviestistä palveluntuottajan hinnastopäivitykseen liittyen, ja seuraa alla olevia ohjeita:

  1. Valitse tarvittaessa vasemman ylälaidan valikosta Käytettävä tili --> Päätili

  2. Vasemman sivun valikosta on nyt valittuna Hinnastot, ja saat näkyviin toimipistelistauksen.

  3. Toimipistelistauksesta näet minkä toimipisteiden alla on toimenpiteitä odottavia hinnastoja. Hinnaston tila on Odottaa hyväksyntää tai Odottaa hyväksyntää muutospyynnön jälkeen, riippuen siitä onko kyseiselle hinnastolle tehty muutospyyntö.

  4. Klikkaa relevantin toimipisteen kohdalta Avaa.

  5. Valitse valikosta Palvelutyyppiryhmä. Valikosta näkee minkä palvelutyyppiryhmien hinnastot odottavat hyväksyntää.

    1. Huom! ’Ei palvelutyyppiryhmää’ -valinnan alla näkyvät aiemmat hinnastot, joille ei ole määritelty palvelutyyppiryhmää

Jos kyseiselle hinnastolle on tehty muutospyyntö aikaisemmin, hinnaston yhteydessä näkyy palvelunjärjestäjän palveluntuottajalle kirjoittama viesti, sekä palveluntuottajan tekemät muutokset. Saat muutokset näkyviin klikkaamalla linkkiä Näytä edellinen versio. 

Hinnaston hyväksyminen

  1. Tarkista hyväksyntää odottava hinnasto

  2. Jos hinnasto on hyvä sellaisenaan, klikkaa Hyväksy-painiketta.

  3. Järjestelmä näyttää nyt voimassaoloajan alkamispäivän päivämääräkentän. Aseta hinnaston voimaantulopäivä. Oletuksena voimaantulopäivä on kuluva päivä, mutta voit asettaa sen myös tulevaisuuteen.

  4. Klikkaa Vahvista-painiketta.

  5. Hinnaston tila on nyt Hyväksytty. Voimaantulopäivä näkyy tilan yläpuolella otsakkeessa.

Muutospyynnön lähettäminen

  1. Mikäli hinnastoa on tarpeen muuttaa ennen hyväksyntää, klikkaa Pyydä muutosta -painiketta.

  2. Järjestelmä avaa tekstikentän, johon voit kirjoittaa viestin, joka selventää palveluntuottajalle mitä muutoksia haluaisit heidän tekevän.

    1. Tämä kenttä on pakollinen.

    2. Kirjoita tämä viesti aina oman organisaatiosi ohjeistuksen mukaisesti.

  3. Klikkaa Lähetä-painiketta. Järjestelmä lähettää palveluntuottajalle muutospyynnön sähköpostitse. Tämän jälkeen palvelunjärjestäjä ei voi hyväksyä hinnastoa tai lähettää uutta muutospyyntöä, ennen kuin palveluntuottaja on tehnyt vaaditut muutokset.

    1. Jos palveluntuottaja reagoi muutospyyntöön vaaditun aikarajan puitteissa, tulee hinnasto uudelleen hyväksyttäväksi palvelunjärjestäjälle.

    2. Jos palveluntuottaja ei reagoi muutospyyntöön vaaditun aikarajan puitteissa, hinnasto lukittuu eikä palveluntuottaja voi enää muokata hinnastoa. Katso alla osio ’Vanhojen hintojen palauttaminen’.

Vanhojen hintojen palauttaminen

Mikäli palveluntuottaja ei ilmoita hintoja annettuun määräaikaan mennessä, palveluntuottajalle jää voimaan viimeksi hyväksytyt hinnat.

Vaana palauttaa sovittuna ajankohtana vanhat hinnat voimaan hinnastoille,

  • joita ei päivitetty hintojen ilmoittamisen määräaikaan mennessä.

  • joissa palveluntuottaja ei reagoinut palvelunjärjestäjän muutospyyntöön määräaikaan mennessä.