Asiakkaan palveluseteliä ei voi veloittaa

Ennen kuin tuotat palvelua, varmista aina että 

  1. sinulla on sopimus voimassa palvelusetelin myöntäneen tahon kanssa kyseisen palvelusetelin kattamien palveluiden tuottamisesta, 
  2. palveluseteli on voimassa ja
  3. palvelusetelillä on tarpeeksi saldoa palvelun veloittamista varten

Oikeuden tuottaa palvelusetelin kattamia palveluita voit tarkastaa henkilöltä, joka vastaa toimipisteen osalta palvelusetelipalveluista.

Voit tarkistaa voimassaolon ja saldon OmaVaanassa syöttämällä palvelusetelin koodin Veloitus-työkalussa, jolloin näet setelin tiedot. 

Voit tarkistaa tiedot myös osoitteessa vaana.fi syöttämällä palvelupäätöstunnuksen ja palvelusetelikoodin Tarkista saldo -työkaluun.

Sinulla ei ole oikeutta tuottaa kyseisen palvelusetelin kattamia palveluita

Ota yhteys kunnan palveluntuottajayhteyshenkilöön. Kunta ilmoittaa aina Vaanalle hyväksytyt palveluntuottajat ja mitä palveluita kukin palveluntuottaja on hyväksytty tuottamaan.

Kun kunta ilmoittaa uuden palveluntuottajan tai uuden palvelun Vaanalle, rekisteröimme tämän palveluun ja lähetämme tästä viestiä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Jos et ole vielä lainkaan hakeutunut palveluntuottajaksi kyseiselle kunnalle OmaVaana-palvelusetelin tuottajaksi, ota yhteys kuntaan.

Palveluseteli ei ole voimassa tai sillä ei ole tarpeeksi saldoa

Jos huomaat ennen palvelun tuottamista, ettei palveluseteli ole enää voimassa tai sillä ei ole saldoa, asiakkaan tulee olla yhteydessä palvelusetelin hänelle myöntäneeseen tahoon ja neuvotella voimassaoloajan jatkamisesta tai uuden saldoerän jakamisesta setelille.

Samoin tulee toimia, jos huomaat asian vasta palvelun tuottamisen jälkeen. Huomaa kuitenkin, ettei kunta ole velvollinen jakamaan setelille uutta saldoa, jos seteli on tarkoitettu vain tietylle ajalle ja summalle.

Muista siis aina varmistaa voimassaolo ja saldo ennen palvelun tuottamista.