Virheellisen veloituksen korjaaminen

Samana päivänä tehdyn virheen voit korjata saman tien OmaVaanassa. Myöhemmin huomatuissa virheissä ota yhteys asiakaspalveluumme.

Roolit

Toimipisteen pääkäyttäjä.

Ohje

Kun olet veloittanut palveluseteliltä liian vähän

Jos huomaat veloittaneesi asiakkaan palveluseteliltä liian vähän, voit korjata asian tekemällä uuden veloituksen puuttuvalla summalla.

Jos olet esimerkiksi veloittanut 10 euroa ja sinun piti veloittaa 100 euroa, voit tehdä uuden veloituksen, jossa veloitat 90 euroa.

Kun olet veloittanut palveluseteliltä liikaa

Jos huomaat veloittaneesi asiakkaan palveluseteliltä liikaa, sinulla on kaksi vaihtoehtoa virheen korjaamiseksi:

1. Korjaat virheen veloituspäivänä: hyvitys

Jos huomaat liikaveloituksen saman päivän aikana, kun teit veloituksen, voit tehdä korjauksen veloitushistorian kautta.

  1. Valitse valikosta Veloitushistoria.
  2. Etsi kyseinen veloitus haulla tai listasta. Veloitukset on listattu automaattisesti aikajärjestykseen.
  3. Avaa veloituksen tiedot painamalla palvelusetelikoodia ja paina Hyvitys. Nappi näkyy veloituksen tiedoissa vain veloituspäivän loppuun asti.

2. Korjaat virheen eri päivänä kuin veloitus tehtiin: yhteys asiakaspalveluun

Jos veloitus on tehty eri päivänä kuin huomaat virheen, et enää voi tehdä hyvitystä OmaVaanassa. 

Tällöin sinulla on kaksi vaihtoehtoa: 

2.1. Jos asiakkaan hoitosuhde jatkuu

Asiakkaan hoitosuhteen jatkuessa voit hyvittää liikaveloituksen seuraavan veloituksen yhteydessä.

Jos olet esimerkiksi veloittanut 50 euroa liikaa, veloitat seuraavassa veloituksessa 50 euroa vähemmän.

Huom!

Muista aina ilmoittaa palvelusetelin myöntäneelle kunnalle, jos hyvität liikaveloituksen seuraavan veloituksen yhteydessä!

2.2. Jos asiakkaan hoitosuhde ei jatku

Jos et varmasti ole veloittamassa asiakkaan palveluseteliä tulevaisuudessa, etkä näin ollen voi toimia edellä kuvatun mukaisesti, täytyy asiakaspalvelumme korjata liikaveloitus manuaalisella siirrolla toimipisteeltänne takaisin palvelusetelille.

Korjaava siirto voidaan tehdä vasta, kun toimipisteellä on tarpeeksi tilittämätöntä saldoa, josta summa voidaan pidättää ja sitten siirtää takaisin setelille.

Ole tässä tapauksessa viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme.