Registrering som en ny serviceproducent

Ny serviceproducent

Gör ansökan om att bli serviceproducent enligt anvisningarna av kommunen. Efter att ditt företag har godkänts som serviceproducent, meddelar kommunen Vaana om saken. Kundtjänsten i Vaana skickar anvisningar och registreringslänk åt kontaktpersonen i företaget. E-post skickas åt den person som har uppgets som kontaktperson i samband med ansökan till kommunen.

Information som behövs för registrering:

  • Företagets officiella information (FO-nummer och kontaktinformation)
  • Kontouppgifter för redovisningar
  • Enhetens kontaktinformation
  • Kontaktinformation för personen som ansvarar för avtalet: namn, e-postadress, telefonnummer. Ansvarsperson för avtalet kan upprätthålla företagets kontaktinformation och lägga till roller enhetens huvudanvändare i OmaVaana. Den ansvarige får även redovisningsuppgifter automatisk till sin e-post. Mera om de olika rollerna inom nättjänsten här.
  • Kontaktinformation för enhetens huvudanvändare: namn, e-postadress, telefonnummer. Enhetens huvudanvändare kan göra debiteringar från servicesedlar och granska debiteringshistorik. Huvudanvändaren kan även upprätthålla företagets information som visas i sökverktyget på vaana.fi.
  • I Beskrivning av enheten- fältet kan ni fylla i en allmän beskrivning av företaget.
  • I Tilläggsinformation för prislistan – i fältet kan ni vid behov specificera prissättning, kilometerersättningar eller anvisningar för bokningar.
  • Alla uppgifter kan uppdateras och kompletteras senare, bara Vaana har behandlat registreringen först.
  • Kom ihåg att spara registreringen genom att klicka på ”spara”.

Reservera tillräckligt med tid, du kan inte spara och fortsätta registreringen senare. Kundtjänsten behandlar registreringen inom två veckor. Efter det visas företagets information på vaana.fi i nationella sökverktyget för serviceproducenter. Alla de personer vars information uppgavs vid samband med registreringen får en inloggningslänk till nättjänsten via e-post. Inloggningslänken är giltig 24 timmar. Ifall länken inte fungerar, kan du beställa en ny länk från www.oma.vaana.fi ”begär nytt lösenord”. Genom att klicka på länken kan du skapa lösenord till OmaVaana. Din e-postadress fungerar som användarnamn.

Ifall du vill bevilja rollen som ansvarsperson för avtalet för en annan person utöver dig, meddela Vaanas kundtjänst (asiakaspalvelu@vaana.fi) om saken. Ange i meddelandet till vilket företag rollen ska tilläggas, vilka roller personen ska få, för- och efternamn, e-postadress och telefonnummer.

Ifall ni vill att er bokförare får automatiskt redovisningsuppgifter per e-post, kan ni begära rollen för redovisare via kundtjänsten (asiakaspalvelu@vaana.fi). Ange i meddelandet till vilket företag rollen ska tilläggas, vilka roller personen ska få, för- och efternamn, e-postadress och telefonnummer.